יום שני, 30 בנובמבר 2009

עוגת גבינה (אמא של תמר)

עוגת גבינה מצויינת שזכתה לתואר העוגה המועדפת על אילן וכתוצאה מכך אני זכיתי ממנו לאיסור מוחלט להכין אותה

הכנת הבצק:

2.5 כוסות קמח תופח (חבילה קטנה) - אפשר גם קמח מלא תופח, או חצי-חצי
חצי כוס סוכר
200 גר' חמאה לא מומסת אבל חתוכה לחתיכות (אני שמה 3/4 כוס שמן קנולה)
2 חלמונים (לא לזרוק חלבונים)
1 אשל או גיל או דנונה
קליפת לימון מגורד
תמצית וניל

לעבד הכל לבצק ולרפד תבנית משומנת ב-2/3 מהבצק [אגב, מהבצק הזה אפשר להכין אזני המן חבל על הזמן]

הכנת תערובת הגבינה:

קילו גבינה (אפשר חצי 5% וחצי 9%, אבל יוצא מצוין גם רק עם 5%)
כוס סוכר (אני מסתפקת ב-3/4)
תמצית וניל
2 כפות גדושות קורנפלור
3 ביצים שלמות
2 חלבונים
50 גר' חמאה מומסת מקוררת (אני שמה פחות מ-1/4 כוס שמן קנולה - בערך 3/4 מכוס מדידה של 1/4)
(אפשר לשדרג עם מיץ וקליפה מלימון אחד - אנחנו מאוד אוהבים)

לערבב בעדינות

על התבנית המרופדת ב- 2/3 בצק לפזר פירורי לחם (אני תמיד שוכחת ויוצא בסדר גמור)

לשפוך את כל תערובת הגבינה לתבנית ומיד לפורר את ה-1/3 הנוסף של הבצק (לא נורא אם חלק שוקע) (אפשר לוותר על החלק הזה ולעשות עוגת גבינה רגילה ואפשר לשטח את הבצק על משטח מקומח ולקרוץ צורות עם חותכני עוגיות - יוצא נורא חמוד)

לחמם תנור מראש ל- 180 מעלות ולאפות שעה.
לבדוק שהעוגה יציבה יחסית ואז להשאיר את התנור כבוי וסגור 10 דקות, ואח"כ עוד 10 דקות עם תנור פתוח

אני גם ממלאה את התבנית של התנור במים - הלחות, יחד עם הורדת הטמפטורה ההדרגתית מונעת מהעוגה להתפוצץ ולשקוע כשמוציאים אותה, גם אם זה קורה, היא עדיין טעימה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה